Permalänk
Medlem

Prisvärd gaming 8-10k

Hej,

Letar efter en dator för gaming, som mest typ BG3, Cyberpunk och liknande singel player-spel på hyfsad setting. Annars äldre spel och indie.

Plus för prisvärda grejer med möjlighet till uppgradering efter behov. Helst runt 8-10k men är lite flexibel.

Chassi som smälter in utan en massa blinkande ljus. Gärna wifi. Är det värt att gå för 1440p med min budget? Annars blir 1080p bra.

Är öppen för att bygga själv. Gjorde det för många år sen, gissar att det inte blivit svårare så länge man klarar av att följa en guide med lite tålamod?

Tack på förhand!

Edit: behöver nog en skärm också då de jag har hemma är rätt trötta, men det är utöver budgeten och kan säkert hitta något i det forumet som passar.

Permalänk
Medlem

Kan det här vara en start? Eller något som ser galet ut eller skulle kunna ersättas med något billigare/bättre?

Antar att man behöver Windows?

https://se.pcpartpicker.com/list/fzqzwg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moccasin:

Kan det här vara en start? Eller något som ser galet ut eller skulle kunna ersättas med något billigare/bättre?

Antar att man behöver Windows?

https://se.pcpartpicker.com/list/fzqzwg

Bättre att använda komponentkoll istället för pcpartpicker, mer svenska affärer där, du sparar kanske lite pengar
Windows behöver du inte köpa

Visa signatur

// i5 12400F, Gigabyte RX 6800, 2TB Kingston NV2 SSD, 32GB RAM, Lian Li 205M Mesh, 750W Seasonic PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastflop:

Bättre att använda komponentkoll istället för pcpartpicker, mer svenska affärer där, du sparar kanske lite pengar
Windows behöver du inte köpa

Aha tack. Testar det

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Toppen, stort tack!

Permalänk
Medlem

Om jag inte vill ha fönster, är Fractal Design Focus 2 Solid ett okej val att byta till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moccasin:

Om jag inte vill ha fönster, är Fractal Design Focus 2 Solid ett okej val att byta till?

Yes. Du kanske vill köpa till en 120 mm-fläkt att ha bak dock då chassit bara inkluderar två fläktar.

Permalänk
Medlem

Hmm nu är SSDn slut i lager på Amazon. Någon rekommendation vad jag kan ersätta med?

Edit: Kingston NV2 M.2 1TB kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Yes. Du kanske vill köpa till en 120 mm-fläkt att ha bak dock då chassit bara inkluderar två fläktar.

Tack. Will do. Funkar denna setup för 1440p eller borde jag hålla mig till 1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moccasin:

Tack. Will do. Funkar denna setup för 1440p eller borde jag hålla mig till 1080p?

Det här går i 1440p:

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.